Let op! Service credits in een SLA kunnen u het recht op schadevergoeding ontnemen…

Vaak wordt bij IT-dienstverlening ook een Service Level Agreement (SLA) gesloten. In een SLA wordt met behulp van KPI’s de kwaliteit van de dienstverlening meetbaar gemaakt. Voor afnemers is het heel relevant wat er gebeurt als die KPI’s niet gehaald worden. Heeft u dan recht op schadevergoeding of kunt u alleen aanspraak maken op service credits?

Meer lezen
De wereld draait op ICT: crash course ICT-recht

ICT-recht is een specialistisch rechtsgebied met eigen, specifieke regels. Heel relevant voor ICT-professionals, contractmanagers en inkopers, maar ook voor rechtenstudenten. Daarom verzorgden de docenten van Legalz Opleidingen onlangs een crash course ICT-recht voor de Juridische Faculteitsvereniging Rotterdam (JFR). De hand-outs delen we hier, omdat ze ook u inzicht geven in het vakgebied ICT-recht anno nu en de ontstaansgeschiedenis ervan.

Meer lezen
Waarom contracten een contractdossier nodig hebben

Een contract vormt de basis van opdrachten en samenwerkingen. Dat is een feit. Toch is een contract alleen vaak niet genoeg. Zo kunnen interpretaties van de tekst verschillen of worden er nieuwe afspraken gedurende de looptijd van het contract gemaakt. Al die informatie is essentieel voor een goed begrip van de verwachtingen die partijen op grond van de overeenkomst mogen hebben. Daarom adviseren we om voor alle contracten van enige omvang of belang een contractdossier aan te leggen.

Meer lezen
Robert Grandia
Deze 5 dingen wilt u weten over ICT-contracten

ICT-projecten falen geregeld. Zeker als er sprake is van een complex of omvangrijk project. Denk aan een bedrijfskritische applicatie of nieuwe infrastructuur. Wie krijgt bij falen vaak de schuld? Juist, het ICT-contract. Dat kunt u voorkomen door in ieder geval rekening te houden met 5 essentiële topics.

Meer lezen
Robert Grandia
SaaS- en softwarecontracten zelf beoordelen? Gebruik onze handige checklist!

Gaat u een software- of SaaS-contract sluiten? Dan wilt u zekerheid. Dat het contract goed is én dat alle essentiële topics erin staan. Niet alleen de algemene zaken, maar juist ook de voor software specifieke onderwerpen. Denk aan een acceptatietest, releasebeleid en licentiemodel. Daarom hebben we een checklist opgesteld, waarmee u het contract zelf kunt beoordelen.

Meer lezen